Avundsjuk?

Varför är man det? 
Varför måste man kommentera ngt som ngn annan älskar med tråkig ton o bitterhet. 
Det visar så väl vad man själv tycker om sitt liv.
Var kommer ordet avundsjuka från? Hur blev den första människan det? Varför döpte man inte bara känslan till bitter eller olycklig?
Det finns väl ingen lycklig människa som går in o kommenterar ngn annans lycka med tråkiga kommentarer?
Såg att ngn vunnit i Kristallen. En annan går in o skriver - finns bättre människor än er kändisar å ge pris?? 
Förmodligen finns det miljoner människor som skulle behöva ett pris och en uppskattning. Men dom har inte valt att stå i rampljuset. För det är ngt man väljer och få orkar med det. Eller är bra nog. Så Kristallen är till för den kategori människor som underhåller världen. Jag glädjs med dom. Absolut och med hela mitt hjärta. Synd att inte alla kan det.

Men så är ju livet. Vi är olika och väljer att lägga vår energi på olika saker.

Jag väljer att lägga min på saker som ger mig energi tillbaka. Som gör att jag mår bra och att andra mår bra. Lägger sällan ner tid på o älta,gnälla, klaga utan tar livet för vad det är.
Varje dag är en gåva. Vi vet aldrig när den gåvan tar slut. Så njut istället.

Lägg bort känslan av avundsjuka. Den leder ju ändå ingen vart.

Jag brukar säga när folk skall ha koll på vad ngn annan har i lön. Känns det bättre om du vet? Blir det lättare o betala dina räkningar? Näe sätt egna mål o nå dom. 
Det gör livet bättre o roligare för just Dig.
Skyll aldrig på ngn annan. 
Du ansvarar för dig och för ditt humör. 
För ditt sätt att hantera din dag, ditt liv och dina motgångar. Alla har motgångar det viktiga är bara hur vi hanterar dom. Se möjligheten istället för att göra det till ngt ännu värre. 

Sätt som mål att ha september som en positiv månad. 💕💕💕💕💕💕
Med bara eget val av vart du lägger din positiva energi. 
När du känner avundsjukan komma krypande- stäng dörren o låt den stå ute i kylan. 
Den överlever inte då. 
🙏🙏🙏 Lovar dig det!.