Efterlysning

Ge mig styrka. Ge den som behöver det styrka. Ge mig lycka och glädje. Ge den som behöver det desamma.
Föds inte alla med samma rätt till lycka. Till att se den blå himlen. Att se stjärnorna lysa starka?
Jag vet/jag är helt övertygad om att min Far har ett nytt liv. Jag kom idag på hur många av hans vänner som lämnat denna plats som jag befinner mig på och är med min far istället

Jag är glad för det. Så han slipper vara själv. Jag förstår att det är fullt upp i himlen. Men just nu. Just idag. Släng gärna ner ngr xtra kilo av lycka och glädje till oss alla.
Jag är glad och otroligt tacksam över att jag fick ha dig som min Far. Du är och förblir den bästa Far för mig som kunde finnas.

Tänker på dagens samhällen. När barn har många föräldrar pga skilsmässor.  Hur gör det för barnen. Förstår dom att älska den som föder oss mest eller den som fostrar oss bäst. Eller finns det oändlig kärlek till alla föräldrar?
Jag tror det. Behandlar vi barn bra blir vi automatiskt en förebild.  Behandlar vi dom dåligt älskar dom tyvärr oftast oss ändå😢.

Skumt att man ibland hör om hur föräldrar behandlar sina barn. Ibland så illa att man inte förstår att dom kan få vara föräldrar. Men föräldraskapet kan man aldrig bli av med hur illa man än sköter sig. O ofta älskar ens barn sina föräldrar trots mmisären dom lever i. Ovillkorslös kärlek. Borde inte det vara åt andra hållet? Föräldrar borde älska sina barn oavsett vad?