Lycka-87 år

Häftigt. Ser på tv. Owe 87 år går direkt vidare i melodifestivalen. Gissa om han kommer vara nöjd när han dör. Han lär ligga i sin säng och komma ihåg allt bra ända till slutet. Han lär inte ångra att han jobbat för mkt. För det han jobbat med har gett kickback. Även när han är 87 år o med i melodifestivalen för första gången. Så grymt.


Pratade för ett tag sen med en hen som upplevde att många lägger ner mkt tid på sig själva och prioriterar att vårda sig och sin kropp. Säkert sant men tror också att man gör det mer nu för det är mer stress i livet och vi spar en del tid genom att gå till proffs.
Förr fixade jag mina naglar 1ggr/v själv med filande o nagellack som höll 1v. Nu går jag var 5v o det sitter 5 v snyggt o tar bara 1 tim. Visst lägger jag ner tid men känner att jag spar tid o e alltid snygg om mina händer.

Tog idag massage. Kvinnan sa att mina händer o naglar var vackra o välskötta. Så nice o höra. Får ofta positova kommentarer om mina naglar.

Vi jobbar mkt och jäktar så jag tror att vi alla behöver pausa och bli ompysslade. Naglar-hår-fransar-massage o fotvård. Visst är det lyx men de som gör detta är säkert värda varenda sekund hos den som pysslar om dom.

Det är vår tids lyx.

Tänk att bli 87 år. Må bra och få göra det man älskar.

Drömmer 😇😇😇