Julen

Förväntningarna stora. Hemligheter många. Stressen stor. Vi alla lägger olika tid på att förbereda julen. Barnen längtar efter tomten. Vuxna efter mat och Kalle.


Nu är det nära. Det som saknas i år är snön.
I år som alla andra år viker jag en stund för att reflektera. Min julklapp från himlen är att jag har det jag har och alltid är lika tacksam. 
Att ha en dotter som gör mitt liv bra. Att ha 2 underbara barnbarn som fortfarande älskar att vara med oss. Att ha en man som jag efter 22 år fortfarande älskar så otroligt mkt. Allt detta och mkt mer är min julklapp och jag är ödmjukt lycklig för det. I år som förra året sitter min 
Far i himlen och för mig är han tomten. Sprider glädje från himlen så vi alla ler. När han levde fick vi alltid en julblomma innan julafton. Saknar inte blomman men att han fanns och alltid var där.

I år har jag också gett mig själv en julklapp i form av egen tid med ett mål som sträcker sig 6 månader framåt. Och det känns så bra.

Så du Tomte se nu till att alla får en fin jul och att alla får den jul dom själva vill.

Lite mer julklappsinslagning sen blir det natti.