Kloka ord

Så länge du inte ger upp kan du inte förlora.


Att tappa förtroendet för ngn eller ngt är som att tappa fotfästet.

Börjar man tvivla på sina egen bild av omgivningen kan man lätt snubbla och hamna i en mörk virvel av tvivel på livet.

Att tappa tron på det man alltid trott /tyckt var sant är hårt. Otroligt hårt.

Men man reser sig. Borstar av sig. Går vidare.

Smack då kommer nästa sak. 
Det som gjorde att man förlorade förtroendet visar sig vara ännu värre . Man hade fel. Det man trodde på/tyckte var precis så sant som det alltid varit.

Det var det andra som var sjukt och otroligt manipulativt. 

Så det du tror på. Det är sant. För det är din sanning och din tro.

Det ngn/ngt annat vill få mig att tro är inte min sanning. Den är deras sanning och behöver aldrig bli min.

En läxa att lära är att det jag tror på är för mig.

Inget ngn annan behöver dela och framför allt inte ändra på.

Det är livets gåta. Varje dag lär du dig ngt. Ta hand om den lärdomen och gör den till din.