Kärlek

Att vårda och vårdas.

Att älska och älskas.
Att beundra och beundras.
Att alltid visa hänsyn o få hänsyn tillbaka.
Att alltid vara ödmjuk.
Att alltid vara trogen.
Att alltid vara tacksam.

Aldrig ta ngt för givet.
Aldrig prata illa om.
Aldrig kritisera.
Aldrig göra illa.
Aldrig slå.

Är ovan kärlek? Ruggigt jobbigt och leva upp till.
Eller är kärlek ngt annat?

För mig är kärlek min man. För snart 22 år sen klev han in i mitt liv.
Han är verkligen han med stort H för mig. Lika mkt nu som dag 1.

Jag vet att kärlek är olika. Vid olika åldrar värdesätter vi olika saker. Jag tror det viktigaste i kärleken är att värdesätta och vårda det man har. Aldrig kritisera och försöka ändra. Acceptera och älska. Det tror jag är receptet.

Idag en så mkt bättre dag än igår. Jag sov mest hela dan igår och sen 12 timmar inatt. Min kropp behövde vila. Helt klart 😍. Hoppas nu att det håller i sig o att jag verkligen blir riktigt frisk snart.