Nytt arbete.

Tänkte idag på hur mkt arbetet betyder. Inte bara att man får lön o har ngt att göra. Nej man kliver in i en ny värld. Möter nya människor. Lär sig nya arbetsuppgifter. Lär sig nya system. Uppdaterar sitt CV med fakta och huvud o hjärtat lär sig att ta tillvara på mötet med nya människor.
Tänk hur olika vi alla lever våra liv Hur olika våra förutsättningar är. Om man när man fyller 18 år börjar på ett företag och jobbar där tills man går i pension. Då är man förmodligen nöjd med livet. Man kan lätt göra karriär om man vill internt om man vill eller bara vara nöjd och lyckas man hålla liv i sitt intresse för sitt företag/arbete så länge är man guld värd för företaget.
Många byter arbeten ofta. Vill utvecklas. Trivs inte på företaget osv.
Säg att man byter arbete 10 gånger under livet. Tänk vad mkt man lär sig och hur många människor man lär känna.
Ofta blir de vänner man inte tappar kontakten med så man bygger på sitt nätverk hela livet.
Sen finns det människor som finns kvar på ett arbete man inte trivs med för man har dåligt självförtroende och tror inte att man kan få ett annat arbete.
Alla människor är unika. Alla människor behöver utvecklas. Alla människors rätt borde vara att arbeta med ngt man älskar och kan känna energi för. Att vakna o längta till jobbet borde vara varje människas rätt.
Nu vet jag att det inte är så. Men tänk om det kunde vara så. Tänk vad livet skulle vara underbart för alla. 

Jag var på en intervju och fick 2 frågor som gjorde att jag började fundera lite;
1. vad skulle göra att du ångrar att du tackar ja till ett arbete?
2. Vilka/vilket arbete ångrar du att du har lämnat?
1. Jag svarade spontant- att jag inte fungerar med min chef/kollegor. Det e det enda.
2. Inget jobb ångrar jag att jag har lämnat. Allt har sin tid och jag har ofta lämnat för att jag inte har mer att ge. Det jag ångrar är att jag inte kan ta med mina närmaste jag jobbar med till mitt nästa jobb 😊.
Men det är jag det. Vet att vi alla tänker olika. Jag lägger lite tid på o kolla i bakrutan utan gillar mer framrutan. 
Vad kommer nu att hända 😊😊. Spännande.
Jag börjar i min ålder bli äldre men tänker inte så mkt på det heller. Kommer ihåg när min pappa fyllde 60 år. Oj va han var gammal 🤣🤣. Ja har nåt år kvar men det närmar sig. 

Var livet lätt skulle jag öppna eget. Tror det skulle heta. Ring mig löser jag det du vill. Öppet maj-sept. Övrig tid nås jag på mobilen för jag bor i ett varmt land 🤣🤣🤣🤣.