Tisdag 20190713

En helt vanlig dag. 
Vaknar o känner mig utsövd. 
Kan bero på att jag vilade middag igår. Jag skulle blunda o vaknade 1.5 Tim senare.  Betyder att jag var trött.
Och 1 tidig kväll sen på det ✅.

Idag sol. Dock inte sommarvarmt. Saknar värmen i Texas mkt. Jag skulle lätt kunna bo i ett lagom varmt land. För varmt orkar jag inte men kallt är inte heller bra 😴🙈🙉.

Det sägs att allt har en mening. Ofta tror jag på det men nu undrar jag meningen med att ja e sjuk så länge....

Dagens bild säger att har man valt fel väg är det bara o vända. Hm ja vill verkligen vända o må bra ist men det verkar svårt 🤔.

Barn/skolan/elaka. Tänker på vad man skall göra för att minska bråk i skolan. Finns det inget? Ser massor av barn ute på skolgården o ingen lärare. Varför måste barn bråka? Är det för att dom inte mår bra eller är vi människor såna att vi måste bråka?
Jag skulle kunna ta bort känslor som ilska/frustration och dubbla glädje/lycka.
Då skulle alla må mkt bättre men så lätt är det inte.

Vet att många längtar till skolan som börjar på måndag o många har ont i  magen av oro. Är min plågoandar lika elak fortfarande? Kommer jag kunna alla saker vi ska lära oss? Kommer vi få mkt läxor? Är min lärare samma som sist? Har jag fått nya klasskompisar?
Föräldrar behöver vara närvarande/höra tankar/lugna magen o boosta att allt kommer bli bra. Även fast vi med en klump i magen inser att det vet vi inte. Vi kan inte förutse framtiden. Vi kan inte skydda våra barn 24/7. Men det vi kan göra är att vara närvarande. Agera.  Vara intresserad. Fylla på med positiva tankar o känslor. Förebygga ev oro.

Lätt jobb o va förälder 🙈🙉😂😂. Näe de e nog det svåraste jobbet som finns.
Finns inget facit/ingen utbildning att luta sig mot bara sitt egna sunda förnuft.
Om jag som förälder har det tufft med mig själv o mitt liv. Hur påverkar det mitt barn? Jag vet inte men värt o fundera på.

Nu njuta lite av sol o vila lite. De e min plan i dag.