Möt din rädsla!?

Rädsla. Vad är det och varför har vi olika bilder på rädsla? 
Skillnaden på rädsla och oro? Vet man eller har var och en även här olika bilder på vad oro är?
Min bild är att rädsla är ngt du vet finns. Ngt du kan ta på. Ngt som verkligen är riktigt. Som att vara rädd för mörker.
Rädd för att bli slagen. Rädd för att ?
Eller är det oro? Orolig för att bli slagen. Orolig för att mörkret ska göra mig illa. Orolig för inbrott eller rädd för?
Ni ser ett ord som innebär en känsla är svår att beskriva.
Jag oroar mig sällan. Har ett bra sätt att tänka som hjälper mig. 
Tänker inte vad kommer att hända? Utan tänker - jag väntar o ser vad som händer. Vad kan jag påverka nu? Absolut inte vad som sker i kväll. Så då släpper jag det och möter det när det händer.

Det finns en sak som jag verkligen inte gillar o där jag har så svårt att hitta bra tankar. Att köra bil i mörker o regn. Det är så sjukt att jag inte kan låta det bara hända. Näe jag hatar det verkligen.
Ser inte ens vita strecken på vägen. Fokuserar på att det är mörkt o regn o alla kör sakta. Istället för som vanligt bara köra?? Hör bygger jag helt plötsligt upp en känsla av rädsla. Klarar inte ens av att fokusera på o lyssna på musiken. Skumt. Igår var en sån kväll. Så jag kommer under vintern när det är mörkt fokusera på att vara hemma efter 18 🤣🤣🤣.

Som sagt var vi alla har olika bilder av rädsla. Jag har min som är mörker-regn o bilkörning. 
Bagateller för andra som har rädslan för sitt liv. Rädslan för att det är krig. Rädslan för fattigdom.

Men ett ord som innebär en känsla kommer alltid vara olika för alla.

Nu ny dag. Och jag vill ha snö så det blir ljusare. 💕💕💕💕