Lycka. Lycklig. I vems ögon?

Vad är lycka? 
Hur värderas att man är lycklig?
Alla har olika mått. 
Om jag är olycklig skulle alla som gick i mina skor vara det?
Om jag är lycklig är det detsamma för alla som skulle gå i mina skor?
Lycka är det ngt som bara finns eller måste man jobbade för den?
Att vara olycklig är det ett val? Eller händer det bara?
Jag är säker på att det jag är lycklig för är min lycka. Ingen tycker lika. Ngn kan säkert vara avundsjuk på att jag utrycker att jag är lycklig men har säkert synpunkter på saker i mitt liv.
Är jag olycklig är det säkert många som tycker synd om mig o många som tänker -självförvållat.

Läste ett inlägg idag från Läckberg där hon skriver om sin Simon. Det jag tar åt mig av är att hon skriver - Jag väljer dig Simon varje dag.
Det är fint. Det är val. Och val ger kärlek.

Jag andas ofta in. Inser att mitt val av mitt liv är bra för mig. Vägen hit har varit krokig o tung. Men värd varenda sekund. Lycka o kärlek för mig är min man. Han är ett val jag gladeligen gör om varje dag. Att välja honom är lätt. För mig är han bäst ❤❤❤❤❤.

Att se på mitt liv gör jag med öppna ögon. Lägger tråkigheter i en vågskål och lycka i den andra. Jag väljer att se att lyckan väger tyngst.
Jag skulle kunna lägga mig ner och låta tråkiga tankar dra ner mig. Jag väljer att stänga dörren till dom. Tråkigheter finns i allas liv. Men att älta-fundera-fokusera på det gör bara att sakerna av tråkighet växer.
Näe ta mitt tips. Lägg ingen tid på sånt man ändå inte kan påverka och som gör livet tråkigt. Stäng den dörren. Släng nyckeln.
Titta på allt bra som finns. Hur vi mår. Hur vi bor. Var vi arbetar. Våra barn. Våra vänner.
Våran släkt. Vårt väder. Vårt land. Alla har ngt i detta som är bra. Njut idag av just det.
Och när du känner dig låg och lessen. Ta fram din ask inom dig med alla lyckliga minnen du har. Titta på allt bra som finns.
För lyckan får man inte gratis. Den är ett helvetet arbete att ha hela tiden. Man måste jobba konstant. Olycklig är man ngn gång. Den jobbar man oftast inte på att få. Den kommer. Men STOPPA att den får rota sig fast.
När jag var yngre åkte jag skidor. Älskade att åka längd. Det fick mig att rensa huvudet. 
Förut var promenader ett sätt för mig att få huvudet rensat o påfyllt med ny energi.
Nu har jag hittat en ny kompis. Min cykel. Att cykla. Se Sigtuna. Se vattnet. Känna värmen och bara vara. Det ger mig lycka idag.
Var sak har sin tid. Så är det.

Ny dag. Nya tag