Att vara chef

Det skall gudarna veta att det är ingen lätt uppgift. Precis som att vara förälder.
Väldigt många blir chefer för att man gör sitt arbete bra. Och visar framfötterna. Eller för att man tror att chef betyder soft jobb.
Givetvis finns det många som  pluggar och har mål med sin karriär men lika många halkar in på ett bananskal.
Och vem frågar eller vågar fråga om råd när man borde vara den som vet allt o kan allt?
Jag har arbetat länge (herregud 😂😂) o träffat många olika chefer. Många är formbara och växer när dom har en chef som utvecklar o utmanar dom. O lika många fyrkantiga. Tror att dom vet o kan allt bäst.
Ngt tror att man inte behöver utvecklas o växa när man är chef men ofta hamnar dom ngn gång i avvecklingsspiralen.
Ledarna har en bra sida. Att vara med i ledarna hela mitt arbetsliv har varit bra. Jag har lärt mig mkt av dom. Du som inte är med i ett fack o funderar på att gå med. Ledarna är bra helt klart.ledarna

Hittade en bra text nyss därav ämnet.

Tänk vilket drömjobb alla skulle ha om det bara fanns bra chefer.
För mig är en bra chef;
- lyhörd
- ödmjuk
- kommunikativ 
- tydlig 
- duktig konflikthanterare
Kort o gott som en Gud.  
Skall kunna allt. 
Alltid vara tillgänglig och ovanpå det ödmjuk. 
Svår mix men dom finns. 
Jag vet ❤❤❤.