Hur?

Hur kan en förkylning slå till så hårt. Kände mig inte ens lite sjuk.
Helt plötsligt förkyld från hell. Kollar och var förkyld i februari. Fick medicin 23 feb som jag åt i 10 dagar. Hm känns lite väl ofta.
Hade ett mål i påsk o det var att inget fick komma ivägen för träningen. Jag la inte ens in tanken-sjuk.

Nu är påsken slut och för mig blev det en påsk med förkylning o lite ork till annat än bara att vara.

Läser idag att Lill-Babs somnat in och inser hur obetydlig en förkylning är. Den är inte rolig att umgås med men den går över. 
Tänker på skillnaden av sorg när man mister en förälder. Den är  lika för oss som mister men har man en mor som är kändis och man själv hör dit så blir sorgen annorlunda. Den blir längre och svårare att hålla privat. Malin skriver att dom vill sörja i fred. Och jag hoppas att världen respekterar det. För utsidan kan man bygga tuff men skall alla fråga hur man mår och beklaga rasar utsidans skydd så småningom ner. Det är inte fel men sorgen är så otroligt tung ändå utan att man skall skydda sig. Så i sorgens tid är alla lika. Vi vill gråta och sörja i fred. Bygga upp oss starka igen för att orka leva vidare. Tankar till familjen från mig 💞💞.

Jag vet hur tungt det är. Det är snart 2 år sen pappa dog. Och jag kan fortfarande bli berörd. Få tårar i hjärtat. Vilja prata med honom. Det såret med sorgen i kommer aldrig att läka. Det jag är glad för är att såret inte har ngt var i sig utan att jag vet att det som hänt har hänt och inget jag gör nu kan ändra på det. Bara tänka på alla glada minnen. Blundar jag idag ser jag pappa sitta på altanen när vi var i Thailand allihop. Då var han så nöjd med livet och han skrattade så gott. Det får bli min dags fina minne. 

Jag ser solen ute idag och längtar till värmen. Vill verkligen bara leva och ta vara på livet. Vill inte bara drömma utan också göra det jag drömmer om. Mål jag har ramlar omkull. Men målen finns kvar. Bara att plocka upp och borsta av dom igen. Och tänka på att mitt liv är mitt. Ingen annan kan bestämma hur mitt liv är utan att jag medverkar i besluten. 
Ni vila lite så jag blir pigg fort 💖💖💖💖.