Semester

Du är så efterlängtad. 
Det sägs att man behöver minst 4 v för att en ny rutin/vana ska sitta. Ska testa. Vad vill jag ha för ny?
Lata mig. Tar det verkligen 4 v o få in 😅.
Varje dag......Ja vi får se.

Att ha semester är så skönt. Tänk vad vi stressar innan. Jobba ikapp på jobbet så inget ligger. Fixa så mkt som möjligt framåt. Sen när man kommer tillbaka får man jobba ifatt igen 🤣🤣. Många är så trötta så det första dagarna går åt för återhämtning.  Här är det länge sen jag var. Nöjd med det 😊.

Kraven på semestern är så många o förväntningarna så stora. Alla vill hinna me allt som man i vardagen inte hinner med. Ofta har man grälat lite innan för att få som just Jag vill på just min semester. Så stämningen är redan skör dag 1. 😱.

Vi har hittat ett bra sätt att ha semester. Inget bokat. Många tips finns. Ta dagen som den kommer beroende på väder o vind.
Umgås med dom vi vill o när det finns tid o ork.

Idag åker mitt minsta barnbarn till sin farmor som bor långt bort. Som hon längtat ❤.
O på söndag kommer vårt stora barnbarn till oss för o semestra ett tag. Så mysigt.

Nu längtar vi efter semestern. Bara 2 dagar kvar. 
Jag pausar alla måsten. Hinns dom med är det bra. Hinns dom inte me finns dom kvar 😅🤣.

Tror jag i alla fall får in nedan;
Läsa - cykla- träna- bada - grilla - skriva - lyssna på musik - kramas - skratta. 
Nöjd så ❤❤❤.

Nu ny dag. Blodprover. Kramas med C. Jobba.
Så ser schemat ut.

Du som krampar för alla måsten. Strunta i dom. Måste semestern vara så himla perfekt planerad? Det skiter sig ju oftast ändå. Har man planerat camping regnar det o e massa mygg. Åker man utomlands är det för varmt. Förväntar man sig xtra kärlek är livet inte på samma sida. Tänker man gå ner i vikt är det för många tillfällen till god mat o dryck. Tänker man laga ett förhållande är ofta tråden slut. Osv osv.
Frågar man barnen är dom ofta nöjda med kvalitetstid med sin familj. Utan jäkt o stress.
Vara uppe sent. Sparka boll o bada. Spela spel. Äta glass o godis. 

Nä skit i att få allt så perfekt. Andas. Njut av ledigheten o bara vara är ett bra tips. Umgås o var rädda om varandra.
Fort som fn är vardagen med alla måsten tillbaka igen o man ångrar sitt späckade schema som semestern innehöll.

Släpp semestern fri ❤❤❤❤.