Rätt fokus


Det är så lätt o hamna fel. Det är så lätt att fokusera på fel saker. Det är så lätt att falla tillbaka i invanda rutiner. Det är så lätt att se det negativa. Det är så lätt att fokusera på sjukdomar. Osv.

Jag kan inte för mitt liv tro att världen skapades för ovan saker. Jag tror inte det ens fanns med i planen. Jag tror inte att livets mening är att vi skall må dåligt. Vi borde alla fått me oss knappen - bryt ditt mönster och se livet med glädje och positivitet. 

Man måste se meningen i allt med glimten i ögat. För så många år sedan så jag till en tjej som var olycklig. Allt har en mening även om det inte kändes så just då. Idag är jag säker på att hon ler när hon ser i backspegeln. För idag har hon allt 💖💖💖. 

Att det finns sjukdomar är till för att vi skall hitta mediciner och läkare få utveckla sig. Tänk om sjukdomar inte fanns så många som skulle vara arbetslösa.
Att bli gammal och sjuk och behöva omvårdnad är för att äldrevården skall finnas. Sysselsätta många människor och utvecklas.

Svårt att se positivt på allt men man kan se behovet.

Sen finns det andra saker. Döden-den är hemsk. Den är slutgiltig. Den ger så mkt sorg och vi som blir kvar kommer aldrig se det positiva i det. MEN det är så enormt viktigt att vi har den i tanken ibland och inte slösar bort våra liv.
Inte ältar sånt vi inte kan påverka. Inte tänker mörka tankar utan söker hjälp av ngn som kan vända saken till ngt bra.

Finns så mkt tips om hur man skall och kan ta hand om sig. Leta efter tipsen. Hjälp om ni ser ngn må dåligt. Denna tid på året är hemsk för många. Familjestunder när man sitter själv hemma. Mörkret som gör allt tungt.

Jag har lärt mig mkt av min beteendevetare.  Det bästa är nog hur jag själv styr hur jag mår/tänker och ältar. Jag precis som andra har saker som inte är som jag vill i livet. Men jag kan pausa dom. Jag kan släppa taget. Jag kan låta bli att jämt älta. Förstår ni skillnaden? Alltid eller ibland.
Förr ältande jag 2ggr/5 dagar i v att jag hatade att pendla. Det hjälpte inte. Det enda som hände var att jag blev trött. Utan att läkaren hittade ngt fel. Sen bestämde jag mig efter tips jag fått från BV. Sluta älta det som just nu inte är i min påverkan. Svårt att hålla i men idag kan jag och lever så
Jag håller på att lära om med vissa saker. Går toppen när jag är ledig men när jag börjar jobba är jag tillbaka i gamla spår. Dom sitter så djupt. Känns som en traktor gjort spåren och jag är en myra som ramlar ner i den.

Men det man är medveten om kan man ändra om man vill. Vill man inte så....

Lång text idag. Sammanfattar den. Du måste själv leta efter det som gör dig lycklig och det är inte ngt som kanske gör andra lyckliga men dig. 

Tänk på att du äger tiden du lever. Gör den till det du vill. Kasta inte bort den genom att säga -imorgon/orkar inte/hatar/tråkigt/trött osv.

Vakna och fyll dig med glädje. Ingen annan har det jobbet. Bara du.

Idag är jag lycklig för att....

Jag ler och är så himla glad att jag är jag. Tänk vad så lite kan göra så mkt 💖💖💖💖.

Ta vara på dig och din tid här i livet. För den är bara din 💖.