Olikheter

Vad bestämmer hur vi agerar i olika situationer?

Är erfarenhet och arv det enda som styr. Eller umgänge?
Arbetsplats eller landskap?
Agerar jag lika här som när jag är i Boliden? Eller agerar jag annorlunda beroende på vart jag är eller agerar jag alltid likadant.
Om man gjorde en undersökning på alla arbeten och hos alla chefer man haft. Skulle alla beskriva mitt agerande på samma sätt?
Tanken väcktes när en person beskriver en annan och vi har så olika uppfattning  fast vi jobbat ihop. Skumt.

Jag har en ny bekantskap i mitt liv. Hon sa att det var bra att jag var ärlig med det vi pratade om. Tänker att finns det dom som inte är det i samma situation jag nu är i? Det e skumt och svårt trodde jag att mörka. Men alla agerar olika bero på vad man tror mottagaren vill höra tror jag. Istället för att lägga vikten på vad jag vill förmedla och få ut av samtalet 🤔.

Fredag och tankarna får nu ta helg. Längtar till imorgon. Blir några timmar med bra energi och har jag tur får jag träffa många små i morgon.
Och min stora 💖.

Barnbarn är faktiskt det absolut bästa som finns. Och när man har förmånen att få låna dom är man riktigt nöjd. 

Jag unnar alla barn och föräldrar förmånen att ha mor och farföräldrar i närheten. Tänk vad många har det bra som har ett bra nätverk runt sig. 
Men sen finns det många som är ensamma. Inte har några nära och kära i närheten . Kanske är ensamstående. Visst klarar man sig men kan man få stöttning med Att utveckla sina barn underlättar det livet.
 Att ha barn är underbart. Förmånen som de som har många i sin närhet är att barnen har en möjlighet att utvecklas mer och få många olika vinklar av livet i sitt liv.

Min dotter hade förmånen när hon var liten att ha många i sitt liv med olika intressen. Det ser jag har gett henne mkt i dag.

Så dessa 2 funderingar ihop gör att jag återigen funderar - vad gör hur du agerar i olika situationer. Tror din barndom är grunden. Sen byggs allt på genom erfarenheter och förebilder.

Min förebild har gett mig mkt i mitt liv och garanterat min trygghet.

Sitter nöjd och önskar att alla har samma syn på sig själva. Jag är den som är bäst att vara jag 💖.