Misshandel

Läser en bok nu där en tjej blir misshandlad av sin man. 
Den är så bra skrivet att jag nästan kan se hur han sparkar henne i huvudet när hon ligger ner. Dom har 2 barn o varit tillsammans i 10 år.

Här väcks mina tankar. Jag vet att det finns så många som lever så. Hur orkar man? Tänk att den människa som skall stå dig närmast-skall skydda och älska DIG - slår dig. Hur orkar man leva i den rädslan och otryggheten.  Hur orkar man oroa sig för att säga o göra rätt saker?

Jag undrar hur jag skulle reagera . I min tanke finns det inte. Jag skulle ta upp en stol och klappa tillbaka.  Jag skulle be honom dra åt helvete. 
Fast om det är så lätt skulle ingen välja att leva så. Jag vet att man väljer av rädsla. 

Tänk på barnen, dom tror att livet skall vara så.

Nej min dröm är att alltid vara sams. Alltid pyssla om varandra. Alltid behandla min man som jag vill att han behandlar mig  Det är livet. 

Nu helg och imorgon blir det premiär för mitt minsta barnbarn att  följa me o träna.