Min nummerlapp i livet

Fick vi en nummerlapp när vi föddes? Bestämdes allt redan dag 1?
Eller beror allt på ödet?
Eller är det så att Gud bestämmer varje dag hur morgondagen skall bli. Dvs kortsiktig planering.
Skulle vi leva våra liv annorlunda om vi visste exakt hur länge vi skulle leva?
Förmodligen. Fick jag 100 dagar istället för 25 år skulle jag prioritera annorlunda.
Finns det en väg att gå för att leva längre? Tror inte det. Den enda man inte kan muta eller lura är ödet. Och ödet är den som ger oss nummerlappen. 
Tunga tankar men vill bara ibland sänka mig för att inse hur bra livet är. Går o pratar med en coach. Hon sa sist när vi pratade om tråkiga saker. Räcker det att gråta 15 min? 
Jag tror det gör det. För jag tror mitt sätt är bra för mig.  Hon såg lite orolig ut.  Tänkte nog att man måste reda ut allt. Men jag berättade om min förra BV och hennes tips och lärdomar till mig. Då log hon och sa- det är därför du känns så förståndig ❤❤. Kanske det🤔.
Men det är min livlina. Att leva Här och NU i min egen påverkan.
Ältar inte sånt jag inte kan påverka. O ältar faktiskt sällan.

Nu sol. Barnbarn. Liten pool. Hur kan livet bli bättre just nu?