Dröm och verklighet

Vaknar upp med ett ryck. Vet inte vilken dag det är. Min man är vaken. Kl är strax innan 0600. Inser att det är tisdag. Kommer ihåg min dröm. Så sjuk så jag delar inte med mig.
Är så lycklig att ha vaknat upp och insett att allt bara var en dröm. Min värld var som vanligt och jag älskar min värld och mitt liv.
Ungefär som när man varit jättesjuk och blir frisk. Då känner man sig jättefrisk. Den känslan har jag nu.

Jag vet att världen är grym mot vissa. Jag vet att problem finns. Stora och små. Jag har också dom,självklart.  Men skillnaden för mig är att jag använder en livlina som coachar/lyssnar och ger mig tid att prata om mig. Mitt liv. Mina drömmar.
Jag har mål som jag sätter. Följer dom ngr dagar sen ramlar dom bort. Fördelen med en coach är att kunna se vad orsaken är. Betyder inte att jag är på banan men jag vet vad som sker och väljer hur jag vill fortsätta. Har man inget bollplank är det lätt att rusa vidare. För man gör det man gör för det är det man kan och tror är rätt.
Fick ett tips på hur jag skall göra för att få motivation till 2 saker. Skall lägga tid på det på torsdag kväll.

Att bestämma över sitt liv gör alla. Fast med olika förutsättningar. Det viktiga är att välja det man kan påverka och påverka det. Låter man bara livet flyta på har man gjort det valet. Jämför det med att åka bil. Vill du sitta bredvid och bara följa med eller köra och bestämma riktning. Så är livet. Man har 2 val. Följ med och låt livet rulla på. Eller tryck på bromsen och ta över ratten för ditt liv själv.

Finns så många saker man vill ändra men inte kan påverka. Jag skulle vilja att mina föräldrar var 60 år och att båda levde och var friska. Jag skulle vilja höra min katt Tuss jama när jag kommer hem. Men sånt kan jag inte påverka. Död och sjukdomar är fakta.

Men mitt liv kan jag påverka. Jag är positiv. Jag är glad. Jag är otroligt tacksam för så mkt saker i mitt liv. Ngn så till mig  nyligen - Du är så klok. Det är jag inte. Men jag har verktyg jag använder mig av. Ett är att jag aldrig ältar saker. Kommer jag på mig med det så tänker jag - påverkar mitt ältande fakta? Påverkar mitt ältande framtiden? Påverkar mitt ältande mig och min omgivning?
Svaren är tydliga. Älta gör ingen människa lycklig. Så jag låser dörren till det jag ältar. Tar ur nyckeln och kastar den i havet. Tar sen fram det jag ältar om och tar ett beslut. Vad kan jag här och nu påverka. Och vad gör det mig? Sen är saken för mig på spåret. Den tittar mot framtiden Och inte mot det förflutna.  Man brukar säga att backspegeln är liten och framrutan stor av en anledning. Man skall titta framåt.

Så det som har hänt har hänt. Det som kommer hända vet vi inget om. Så lev Här och NU i din egen påverkan.

Alla är starka. Sen är vi alla fostrade på olika sätt. Lärda på olika sätt. Men alla äger vi våra egna liv.  Titta i spegeln . Gilla det du ser. Tänk på idag och le. Gör det bästa av den här dagen som just du kan för just dig. Du är viktigast i ditt liv💖.