Besviken maktlös

Blir berörd. Hjärtat krampar. Vill bidra. Men hur och med vad. Inser att världen är skev. Att svaga är maktlösa att ensamma blir orkeslösa.
Vem skall ruska om så att allt blir bra igen. Vem skall skrika och sparka tills ngn som bestämmer hör?
Läser så mkt sjuka saker om barn som far illa. Och då inte genom misshandel. Eller ?? Är det inte misshandel att vården inte klarar av att ta hand om och utreda vad som är fel?
Hur kan man ta bort hjälp till sjuka människor för att man inte kan bemanna upp? Allvarligt?
Den som bestämmer detta. Den som tar beslut. Jag förstår att den följer lagar men vem fn har skrivit en lag som säger ok till att människor inte får den hjälp dom behöver ha?
Jag känner mig så berörd men kan inte mer än bli berörd för makt är ngt jag saknar.

Jag brukar säga när jag mådde som sämst med min whiplash att man måste vara frisk för att kunna vara sjuk. Och det är sant. Man stöter på hinder som man hela tiden måste övervinna. Hitta ny styrka för att slåss mot läkare och försäkringsbolag.
Inser att det borde finnas en ny tjänst i samhället som försäkringskassan skulle få betala för tycker jag. Tjänsten skulle heta*oberoende stark förvaltare till dig som är sjuk*. Dit skulle man kunna ringa. Spy ur sig allt när orken sinar och vips skulle man få en förmyndare som aldrig tappade orken och slogs tills man var i mål.
Vore inte det en bra ide?????
Och då skulle man orka tänka som dagens text.
💗💞💖