Lögner

Funderar på hur lögner kom till. Vem började skarva med sanningen?

Och varför blev ordet när man är vårdslös med vad som är sant och inte =lögn?

Lögner är olika beroende på vad lögnen är och vem som ljuger.

Jag ljuger lätt varje vecka för mig själv. Är vårdslös med vad som är sant och inte.
Inbillar mig att jag är frisk och inte har så mkt biverkningar av mina sjukdomar. Lögn. Finns massor. Men lögnen gör att jag inte deppar ihop. Inte blir sjukskriven osv. Är inte det bra då att jag ljuger för mig själv 🤔? 

Men en lögn som skadar är inte bra. När ngn medvetet ljuger för mig om saker som inte bör ljugas om. Men här är det jag som tycker så. Hur kan jag få bestämma vilken lögn är bra och vilken inte.

Många människor är lite vårdslösa med sanningen. Gillar att skarva. Min fisk var sååå stor osv.

Sen finns det dom som ljuger för att inte såra. Ljuger för att man inte orkar förklara ngt.

Så ordet lögn och innebörden är väldigt vid. Och väldigt olika för mottagaren och avsändaren. 

Så länge det inte är jag som ljuger för mig för att jag skall må bra 💖💖💖💖. Annars är lögner bra värdelösa. Ljuger man måste man komma ihåg lögnen så man inte gör bort sig.

Pratar man alltid sanning och vårdar sanningen kommer aldrig problemen med att komma ihåg vad man sagt uppstå.

Om man inte blir Dement förstås 🙈😥.