Lever vi eller överlever vi bara?

En bra fråga jag såg. Och viktig att tänka på. Är det så att vi föds för att överleva eller leva? Varför verkar ngr fattat hur man skall göra för att leva o ngr fastnar i hjulet överleva?
Att alltid vara trött.
Att alltid ha ont om tid.
Att alltid ha för mkt att göra på jobbet.
Att alltid tänka...sen.
Medans andra kan njuta. Tror mkt beror på vilken grund man har. Vilken ekonomi man har. Vilka krav man har osv.

Om man sätter sig ner och tänker/ om jag dör imorgon vad ångrar jag då?
Skulle jag dö imorgon...hm måste få det att sjunka in lite känner jag. Vet inte på rak arm idag vad jag skulle ångra 🤔.

Det jag vill innan jag dör är;
- göra en bok som mina barnbarn kan titta i och se hur mitt liv varit med dom.
- ägna tid åt min kropp så när jag dör får jag med en stark kropp för att orka med mitt jobb i himlen som jag tror är att vaka över nära o kära.
- njuta och göra allt som är skoj. Och låta allt der tråkiga bara vara.

Finns så mkt mer jag vill o det tror jag är viktigt att inse att vi får faktiskt bara 1 liv. Och det vi kan påverka bör vi påverka.

Så lever jag eller överlever jag bara? Fundera på den. 
Och är svaret- överlever bara. 
Ta en stund o gör en plan. Vad kan du göra för att påverka vart du är i dag??

Nu en ny dag. 
Och gör den till vad DU vill så den blir bra. Tänk- om jag ändrar vad jag skulle göra idag som är tråkiga saker- vad är det värsta som kan hända? Sakerna ligger säkert kvar om det är hushållssaker. Är det jobb likaså. Ta ett break o gör ngt som ger energi. Sen kan du tänka på din framtid igen.

Leva eller överleva?