Planen för att åldras

Är planen när vi föds att om vi blir gamla skall 50 % av oss vara så sjuka att vi sysselsätter massa folk så dom har ett arbete?
Borde det inte vara bättre om vi kunde få njuta av vår pension utan att bli sjuka?
Funderar mkt nu på hur livet är för personer utan anhöriga i sin närhet eller anhöriga överhuvudtaget. 
Jag har lärt mig så mkt under resan när min far var sjuk och bodde på ett äldreboende. Hur stor är oddsen att båda mina föräldrar blir så sjuka att dom hamnar på ett boende. Tydligen 100%.
Och jag fortsätter lära mig. Fortsätter grotta i djungeln av allt man måste göra. Tjatar tills vi får besked. Har synpunkter tills det fungerar.  Blir förvånad hela tiden att vissa saker vet inte många.
Färdtjänst är en sak. Hur många vet att man kan söka färdtjänst för att åka till anhörig på boende? Nu vet vi o även den på kommunen jag varit i kontakt med. Borde inte såna saker spridas till alla? Lappar på boendet. Lapp när man får färdtjänst osv.
Men inget är lätt. Jag har en fundering. Kommer nog göra ngt åt den framöver. Sedan skicka den till kommunen eller....söka ett jobb där jag kan påverka äldrevården. Det vore ngt det.
Det borde finnas en broschyr med all info och alla blanketter och sidor på Internet man behöver för att klara sig när man blir +70.
Den borde automatiskt skickas ut på ens 70års dag.
Precis som boken om tips till föräldrar borde finnas o skickas ut när man får barn.
Jag skulle om jag visste hur lätt starta ett företag som jag skulle döpa till *pensionär och behöver hjälp med ngt? Ring mig*  men jag stöper direkt. De flesta pensionärer idag har inte sociala medier. Så hur skulle jag marknadsföra mitt företag?
Och nästa sak är att pensionärer till 75%är så stolta så dom vägrar o be om hjälp. En företagsidé men finns mkt o slipa på🤔.

Varit o tränat med min PT idag. Han är så bäst för just mig. Sätter ribban så jag nästan...spyr. en härlig känsla. Men jag är trött ikväll. Så skön trötthet 🤗🤗.

Hittat 20 jobb som jag lagt en liten * för. Planen är att söka ngr av dom på söndag.
Inte helt bestämt än vad jag vill bli när jag blir stor 😂😂😂😂.

Var till mamma idag. Uppfriskande som vanligt. Hon var glad och hade mkt o berätta om. Jag har lärt mig. Jag håller med o ler. Går inte in i ngn djupare diskussion  när hon säger att ngr kändisar varit på besök eller att hon varit o åkt båt. Hon är frisk och glad. Mer än så kan vi inte begära just nu.
Imorgon en ny dag o lite nya äventyr planerade. 😊😊just nu är livet bra.