Mål i livet

Det borde heta Mål och livet. Eller hur?
För mål är lätta att sätta sen kommer livet o förändrar allt.
Samma sak med drömmar. Mina drömmar i livet. Nej det är mina drömmar och livet.
Man vill så mkt men har man inte en stenhård vilja med tydliga mål som är skrivna i sten vinner oftast livet ändå.
Jag är säker på att alla har en plan/Mål för veckan/månaden/året men som ofta spricker. Det man eventuellt gör fel är att förväxlar mål med dröm.
Att målet inte är förankrat. Inte gjort en SMART målbild.
Jag vet. På 3 månader har jag inte lyckats med mitt mål som givetvis är mer en dröm. Livet händer och jag låter det hända 😊.

Ny vecka men samma mål. 👍👍.

Haft förmånen att umgås lite mer än vanligt med mina barnbarn en period. På lite andra tider än vanligt. Riktigt mysigt och det är jag ödmjuk för och vet att det snart är över. Livet förändras och barnen växer. Kompisar och annat är är snart viktigare än en gammal mormor 💕.
Men vi är inte där riktigt än. 😊😊.

Nu sista dagarna i nov. Kallt men ingen snö än. Inte många dagar kvar till jul. Ngr klappar redan köpta.

Dags o ta tag i dagen o njuta av vad som sker 💕.