Perspektiv

Utifrån vems perspektiv är värderingen av det jag gör och resultatet av det rätt. Mitt eller den som betraktar utifrån?

Jag lever som jag gör för att jag kan det och gillar hur jag lever. Du som inte lever mitt liv utan bara betraktar det ser bara ytan. Ytan är lätt att fixa fin. Men kan vara så fel.

Jag är säker på att de flesta av oss lever det liv vi vill och som passar just oss. Jag tror alla har en dipp ibland och funderar på meningen med allt. Men inser snart att det liv jag har är det liv jag väljer. Ingen väljer åt mig. Och ingen kan göra mitt liv. Bara jag själv.

Jag älskar att umgås med mina barnbarn. En del älskar att dom har barnbarn och en del tycker att barnbarn är ngt ens barn bara har och rollen som mor/farföräldrar enbart går ut på att ibland vara barnvakt. Vi är sällan barnvakt. 
Vi frågar-när får vi låna❤❤?

Och det är det vi väljer. 
Att ha dom i vårt liv dom få gånger dom vill och får. Ju äldre dom blir desto mer händer i deras liv och de sakerna är viktigare än oss.
Men vi sitter nöjda så länge det fortfarande finns dagar vi får umgås. Cykla. Mysa. Läsa. Spela. Rita. Räkna. Skriva.

Ny dag och tisdag. I går hade jag en konstig känsla. Som jag glömt eller missat ngt. Känslan finns kvar idag. Skumt.