Grönare ngn annan stans?

Är det så? Är gräset grönare på andra sidan. Tror inte det. Gräset har bara en annan färg. En annan gödning. Ngn annan som lagt ner tid. Resultatet är ändå detsamma. Gräset måste fortsätta vårdas. Gödslas. Klippas för att fortsätta må bra. Man kan aldrig ta över ngt och förvänta att det fortsätter vara på samma sätt.

Som ett förhållande. Oavsett om det gäller vänskap eller en kärleksrelation. Allt måste vårdas.
Alla har egna sätt att vårda eller söndra. Läser en blogg om ett förhållande som inte varit länge och kraschat. Tänk vad mkt hat man hinner bygga upp om man inte vårdat det man haft. Skrämmande. Och när det är barn inblandat borde man verkligen ta sig i kragen. Bita ihop och bete sig bra. De man skadar är barnen och det som händer nu kommer etsa sig fast i deras själ. Lägg tiden på att älska ist för att hata. Förstår att man kan bli sårad men glöm aldrig att barnen och deras mående är viktigast i en skilsmässa. Dom har inte valt att hamna i kaoset.

Så med dom tankarna idag avslutar jag med egen verklighet.

I måndags hade vi varit gifta i 13 år. 
Det som är bäst för mig är att just Han med stort H är min man som jag älskar, respekterar och har en härlig beundran för. Han gör verkligen mitt liv bra ❤.
Visst får vi kämpa precis som alla andra. För mig är det den bästa kampen som finns att kämpa. Kärleken.
Vårda den. Kommunicera. Bekräfta. Njut. Skratta. Ge frihet. Älska livet. 
Finns så många ord man kan skriva och det finns inget magiskt recept för ngt. Man måste leva och själv aktivt vårda ömt det man har och värdesätter högt här i livet.
I dag är idag. Imorgon är en ny dag. Lev som idag skulle vara resten av ditt liv.
Ta en fridag från allt. Ut och gå. Kör hoj. Cykla. Träna. Sitt på bänken vid vattnet och njut. Det är idag vi har livet att påverka. Imorgon vet ingen någonting om.