Yasuragi och mål.

Vi var på Yasaragi i helgen. Otroligt avkopplande och dyrt. Vi började med att lyssna på badritualerna. Vilket var intressant hon gav oss en hel del bra tips.
Att vara i så olika varianter av bad och bubbel var riktigt skönt. 40 grsder i poolerma utomhus. The och frukt fanns. Inget gott the i mina smaklökar men säkert nyttigt.
Tyst rum med vilsängar som saktade gungade var skönt. Tips är att på höger sida sätter man på sängen och vänster trycker man 1ggr på knappen. Vi lärde oss den hårda vägen. Sängen åkte upp o ner som aldrig förr ju mer vi tryckte😂😂😂. Tyst rum och jag viker mig i fnitterattack som aldrig tar slut. Vi får ordning på allt till slut. Garanterar att alla i rummet sett oss😂.
Lunchen den bästa på länge. Åt kyckling. 

Mål. Det är nått man måste ha. Jag trodde jag hade det med min träning och min mat. Var på en föreläsning förra veckan som fick mig att inse att mina mål var lite diffusa. Nu har jag tydliggjort det med träningen. Och min PT tog mig på orden idag. Vet inte om jag kommer kunna gå till jobbet imorgon. Vi har 1 tr upp. O den lär bli en utmaning. Mitt mål med maten är inte helt klar. Skall sätta dem på bild på onsdag får vi se.
Konstigt att det som är privat är svårt att sätta mål på när det som rör jobbet oftast är klockrent. Förmodligen för att man blir lärd och uppfostrad från den dag man börjar jobba som Chef. Mål-budget och resultat sitter som en mantra.
Privat? Vilken förälder pratar om Mål? Säkert ngr men förmodligen inte uttalat. Och uppföljningen saknas nog. Ngt att tänka på. Målmedvetna barn kommer långt. Har man barn som idrotter eller har andra fritidsintressen finns det oftare mål i deras värld.

Mitt mål för mitt yrkesliv är satt. Inte med datum men med en plan 💖.

Mitt mål privat är satt så långt som till i sommar med en del delmål.

Nu är nästa mål. God sömn o vakna utan träningsvärk 🙈.

Funderar-har ålder ngn betydelse för vilka mål man har? Givetvis 👍💖