Borta bra men hemma bäst

Visst är det så? Vi längtar ofta till andra ställen. Drömmer om vad framtiden har att ge oss. Men har vi ett hem vi trivs i så längtar vi ganska snabbt hem igen.
Eller om ngn vi håller av är hemma längtar vi dit.
Att boka en resa är så skönt. Man har ngt att se fram emot. Ofta för oss är resor till varmare länder. Och värmen saknar jag mkt. Jag har alltid älskat att resa men känner mer och mer att resan, bo på hotell är inte lika nice som förr. Värmen absolut. Men jag älskar mitt hem så mkt. Tryggheten. Bekvämligheten. Närheten till dom jag bryr mig om. Sigtuna. Osv. Det betyder också mkt. Så resan är inte lika viktig längre.
Förstår mer och mer min far som valde att åka till ett varmare land när han gick i pension.
Finns inget värre än Sverige på vintern för äldre som inte är pigga. Mörkt. Kallt. Halt. 
Jag unnar alla äldre att få bo i värmen.
Du som funderar på att resa. Åk . Varför sitta i mörka Sverige?

Jag tycker att alla skulle få leva 2 liv. Tänk vad mkt mer medvetna val vi skulle göra liv 2. Vi skulle aldrig ta ett jobb vi med facit i hand inte skulle trivas med. Vi skulle aldrig med facit i hand träffa ngn som skulle misshandla oss.
För i liv 2 skulle vi komma ihåg liv 1. Tänk vad duktiga vi skulle vara tidigt i åldern. Vi skulle kunna uträtta underverk.
Så Gud om du hör mig. Kanske ngt för dig att tänka på. Kör oss alla ett varv till 💞💗💖.

Tänk vad skönt att födas med världens bästa självförtroende. Det skulle garanterat jag göra om jag föddes igen. 💖💞💗.