Vem är jag?

Sätter tankarna i jobb. Vem är jag?
Vem är du? Är vi alltid samma?
Vad förändrar? Vad är bestående förändring? 
Vad påverkat så förändringen består?
Ibland känns det svårt att förändra sig och ibland bara händer det.
Ibland känns det svårt att lära sig nya saker, nya rutiner. Sen helt plötsligt sitter det bara där.
Jag inser att vill jag ändra ngt skall jag lägga in rutinen för det på fm. Allt som skall/bör ske på em o kvällen verkar djävligt svårt att hålla i.
Skumt. Är det oviktigt? Näe precis lika viktigt som det jag gör på morgonen. Borstar tänder. Dricker Fitline. Äter medicin. Smörjer ansiktet osv.
Varför är Ex vis kvällsdrinken med Fitline så svår att få rutin på?
Vem är jag? En som har svårt med rutiner? Näe . Men verkar tycka vissa saker är mindre viktiga.
Om jag varje dag såg till att allt jag borde göra blev gjort. Vem är jag då? En perfekt människa?
Finns dom?

Tänker på hur lite jag påverkar min framtid. Hur lite jag påverkar mitt humör. Jag brukar säga att man bestämmer själv. Absolut genom tankens kraft. Men ibland känns det så himla bekvämt att bara flyta på. Precis då smyger katastrofen sig på. Tyst och obemärkt. Du vaknar upp i kaoset. Magen krampar o huvudet värker.
Äsch jag skiter o flyta med. Tar kontroll. Äger mina tankar och mitt Nu. Och min framtid i den mån jag kan.
Snart semester och 4 veckor. Gissa om det kommer bli skönt. Inga bokade resplaner. 
Bara bokade sällskap i form av barnbarn ❤.
Så det blir aktiviteter beroende på väder o vind. Det e semester det.