Sommar, semester och sol.

2018 är perfekt. Vädret underbart. Semestern lång. Barnbarns tid. Badat. Latat oss. Solat.
Jag bestämmer att så är det minnet jag VILL ha från vår semester.

Jag förtränger det som är tungt nu och väljer att leva exakt här och nu. Lördag morgon. Molnigt ute. Dags för frukost.

Går på kontroll för min sköldkörtel och tar prover. Fick träffa en ny sköterska och vi pratade en hel del. Hon sa att det finns viktiga saker när man har det turbulent i sitt liv av olika skäl. Oavsett om det är stora eller små saker. Oavsett om det är kort eller långvarig kaos.
Sömnen är det som bygger dina väggar. Sover du kontinuerligt bra är väggarna som betong. Sover du mindre bra är risken att dom ramlar ihop.
Vätska är viktigt för det ser till att kroppen orkar.
Mat /näring är bränslet som gör att du orkar nästan allt.
Ofta tappar man ngt när det inte rullar på i livet som vanligt. Jag håller ett hårt grepp om sömnen. Den ger mig styrkan.
 
Nu snart bara 1 v kvar av semestern. Sen börjar vardagen igen. Vi får se vad den har för intressant att komma med.

Nu skall jag vakna till o se vad vi ska hitta på idag. Vem vet vi kanske får sällskap av en liten dam 😍.