Påfyllning av livskraft

Alla har vi behov av påfyllning. 
Alla har vi olika sätt att göra det på.
Finns många som inte tar sig tid utan drunknar i allt. Bara känner sig trötta o orkeslösa.
Jag känner mig ofta tömd på energi. 
Men vet att min sjukdom är en del av orsaken och annat jag inte kan påverka.
Jag har lärt mig hur viktigt det är för mig att få må bra. 
Och jag har ngr saker som gör att jag överlever när det är tungt.
- Ältar aldrig. Gör jag det har jag en dialog med mig själv. Hjälper detta? Ofta inte. Släpp det.
- Vägrar sura/deppa ihop. Det hjälper inte.
- Lyssnar på min man när han sjunger/spelar.
- Busar med mina barnbarn.
- Tar min cykel o kör 1 mil eller 2.

Ibland känns livets lott orättvis. Men jag tar fram min våg o lägger det bra på en sida o det tunga på den andra sidan. Lyckligt lottad för fortfarande är det den sidan med bra saker som väger tyngst.

Semester i 4 v. 
Och det har bara gått 4 dagar. 
Känns som mkt längre men beror på att alla dagar har haft många aktiviteter som utförts. 
Känns riktigt bra. Ingen idé o fundera på Allt som händer
 Förmodligen leder allt till ngt bra. Även om man ibland undrar varför kan inte allt bara vara perfekt o bra för alla i hela världen?

Tror Gud har lite o lära. Hur kan han vilja ha det så stökigt? Men han har säkert en bra plan. Kanske vill han se vilka som orkar. O dom som orkar lägger han gärna på ngt ton till 😂.

Såg ett text där ngn skrev - du e så värld din kärlek du hittat.  
Vaddå? 
Är inte alla värda det? 
Finns det ngn som inte e värld kärlek? Tror inte det. Men vissa är mer kräsna än andra i letar länge innan guldet finns. För det är guld när man finner ngn.❤❤❤❤

Jag är lyckligt lottad. Min man är det bästa som finns för just mig. Han gör mig hel. Han ger mig ork. Han gör att jag ler när jag vaknar. Skrattar på dagen. Längtar efter o kramas. 
Han är guldet i mitt liv. Vi är inne på vårt 24:de år nu tillsammans. Precis som andra är vägen krokig men väl värd varenda grus i maskineriet ❤❤❤❤❤.

Jag funderar på vad jag skall göra nu. 
Lyssnar på killarna som repar. Så mysigt.
Äsch tar mina hörlurar o drar på en cykeltur tror jag 💪💪. Det e semester det. Leva utan måsten.