Nummerlapp till himlen.

Ibland o speciellt just nu funderar jag mkt på vem som avgör vad .  Vem bestämmer när det är min tur att få en nummerlapp till himlen?

Min mamma är sjuk, hon ligger på sjukhuset. 
Vi träffade hennes läkare idag. Anledningen tråkig men läkaren ingav en trygghet i det hon berättade. En kunskap och ett engagemang jag blev så glad för. Informationen blev inte lättare men vetskapen om att det är kunnig personal på avdelningen lugnade lite. 
Och funderar, är det mammas tur nu att få sin nummerlapp?

Jag funderar på om livet var som jag ville skulle väldigt många människor vara arbetslösa. Ingen skulle ha arbete på sjukhus eller äldrevård för ingen skulle vara sjuk.
Jag tror att meningen med livet är att leva det. Inte att avslutas med ett långvarigt lidande. Jag tycker att människor skulle vara lika mkt värda som djur. Idag är vi inte det. Djur vägrar vi låta lida. Men människor försöker vi i det längsta hålla vid liv med olika maskiner och preparat.
För 2 år sen gick min pappa bort. Jag vet att jag även då tänkte dessa tankar.
Jag vet att vi är egoistiska för vi vill så gärna ha våra nära och kära kvar i livet, för alltid.
Döden är så hemsk. Den är så slutgiltig. Det finns ingen återvändo.
Nu hoppas jag att min mamma blir frisk igen. Men det är svårt att helt skjuta undan tankarna på hur det eventuellt kan sluta.
Mina tankar går till min mamma och idag har jag tänkt på saker som hänt för många år sen. Roliga saker. Mamma som åker båt. Haft husvagn. Älskade att tälta. Lagade världens bästa mat. Tittar lite på kort och ler. Inser att fotografier är så bra att ha.

Skall inte tänka så negativt mer utan hoppas att pencillinet hon nu fått får henne att friskna till.
Imorgon är en ny dag och nya tag.

Du som har dina föräldrar i livet och har dom friska. Glöm inte att berätta hur mkt dom betyder för dig. Vet att många inte har en bra relation av olika anledningar. Men det är aldrig försent att ringa o säga - hej hur mår du?
För föräldrar älskar alltid sina barn. Oavsett. Så skall o bör det vara ❤❤❤❤❤.

Tänk om man kunde se in i framtiden. Då skulle jag vilja se den 7 augusti. Hur ser allt ut då? Tänk om alla mår bra och har det bra. Då skulle man inte behöva fundera så mkt och göra saker värre än det är.
Men så gör vi. Vi hittar på i våra huvuden vad som kommer att hända. Fast vi absolut inte kan veta.
Jag brukar vara duktig på att leva här och nu med det jag kan påverka. Men idag var det lite svårt.
Jag har nu tagit tillbaka makten över mina tankar och tänker -här och nu.
Och bestämt mig för att inte fundera. Det som sker kommer att ske. Och allt har en mening.