Baksidan av framsidan

Ibland kommer orden ur mina fingrar utan att jag har tänkt högt. 
Nu vet jag vad texten i överskriften handlar om. 
Att se baksidan av allt som är bra. Och inse att framsidan är det alla vill ha.
Ett sjukhus framsida ger lugn och trygghet. Den ger respekt och viskar - här finns kunskapen.
Men baksidan är som över allt annars. Brist på personal. Brist på kommunikation. Brist på tid. Brist på kunskap. Det är baksidan även fast vi ser en fin framsida.

Finns annat också. 
Framsidan på vårt hus ger intryck av lugn o ro. Den ger intryck av ett välordnat hem.
Baksidan ljuder av människoskratt. Plask i poolen. Lunch. Solstolar som används. Gräs som torkar bort.

Så en framsida är en helt annan sak än en baksida. 
Framsidan på en bok lockar till läsning. Baksidan visar om boken är intressant.

Min framsida kan visa en glad tjej med ett enormt lager av energi. Här bedrar framsidan rejält 😂😂😂. 
Jag lovar att båda mina föräldrar skulle beskriva mig som sjukt tjatig o envis tjej speciellt när dom var/är sjuka . 

Snart är det 2 år sen min pappa somnade in. Jag hade semester då så jag kunde ägna honom tid och närvaro.

Nu är det återigen semester och juli månad. Nu är det min mor som är sjuk och behöver närvaro. Tur att semester finns.

Ordet semester betyder så olika saker. För mig är största betydelsen att jag är ledig från jobbet o får göra det jag själv väljer är viktigt för mig och roligt.

Dessa semester veckor har hittills inneburit  barnbarn, kärlek, mamma, bad, sol, bio , minigolf, vänner, fin bil, dotter, musik o massa skratt mm.

Jag förväntar mig mkt mer för vi har över halva vår semester kvar ❤❤❤.