Våra val

Vaknar och ler. Tänker på hur lätt vi med tankar kan gräva ner oss. Vädret är varierande. Men min tanke kraschar inte. Vet att jag är ledig och får njuta av dagen på det sätt jag väljer.
Drar inte täcket över huvudet utan upp o hoppar 😍.
Läser ett inlägg om en tjej i ett förhållande med en alkolist. Han har varit otrogen och när han dricker skämtar han om det🙈🙈.
Hon skriver att det bara är när han dricker annars är det bra. Vill inte lämna för ser dom ihop resten av livet. Givetvis kommer mängder av råd till henne...lämna!!
Jag tror att det är lika svårt som att sluta med droger. Man behöver hjälp utifrån.
Vad gör att man väljer ett sånt liv? För hon väljer. Hon är medveten. Hon gråter.

Vem vill ja det Så? Varför ger inte Gud oss den styrka vi behöver i stunder som dessa. Att först o att vi väljer vårt liv. Och hon väljer bort lycka och glädje 😥. Hon vet förmodligen inte längre hur bra hon kan må.
Förmodligen mår han också dåligt  för han vet nog hur mkt han sårar.

I skolan lär vi oss mkt. Men finns det lektioner som handlar om inre styrka. Val av livet. Vart man vänder sig om man behöver hjälp osv.
Borde finnas en handbok som heter Livet. Och där borde allt finnas me 😍😍.

Ha nu en härlig helg. Njut o fundera. Är det just där DU nu är i livet du vill vara?

Jag väntar med spänning idag på hur hästarna springer ikväll. Vem vet - kanske dags nu för lite vinst 🤗🤗🤗.