Vaknar och funderar

Livet är som en film. Oavsett om man vill pausa det eller inte. Ibland vill man bara att man kunde få sätta det på lite långsammare tempo. Ex vis på våren och sommaren. Lätt jag skulle njuta mer då o när hösten o vintern kom skulle jag snabbspola.
Jag är en som behöver värme och ljus i massor.
Om jag känner så här. Tänk på alla äldre som sitter ensamma hemma. Ingen är ute och alla runtomkring jobbar.
Tänkte verkligen Gud till när han skapade? Var för måste vi bli så stora? Hälften av jorden hade räckt och sol var det som behövdes och natt för att fylla på energi. Men resten??
Mörker-slask-krig och bråk. Var det verkligen nödvändigt att uppfinna?
Tänk va sjukt skönt om ingen behövde vara sjuk. Ingen kom ens på tanken att misshandla/våldta och döda.
Inga mobbades..Ingen visste hur man krigade.
Alla mådde bra och depressioner existerade inte.
Inga rykten spreds. Alla trivdes på jobbet och hemma. Alla var menade för en kärlek och det räckte livet ut. Osv osv.
Vilken perfekt värld 💗💗💗. Tror säkert tanken var så men mkt har ändrats från perfekt till idag🤔.

Hur kan jag påverka min dag och mitt liv. Tankens kraft är stark men tittar ut och det är fortfarande kallt och mörkt. Idag räcker inte min tanke 😥.

Dagens bildtext får bli mina tankar framåt 💗💖💞.