Fattig eller rik.

Förutsättningar för hur livet formar sig beror en hel del på om du föds rik eller fattig. 
Och då inte på pengar enbart utan även andra saker.
Rik eller fattig på familj, känslor eller pengar.
Saknar du närhet när du är liten är du fattig. Har du mkt närhet och kärlek är du rik.
Har du många familjemedlemmar som bryr sig om dig är du rik. Är ni få är du mindre rik.
Föds du i en familj med mkt pengar kan du lätt bli bortskämd.
Oavsett är det viktigt att ta tillvara på det du har. Värdesätta allt.  Förvalta allt så det växer. Ta aldrig ngt för givet.
Samma sak med vänner och kärlek. Det du vårdar växer. Det du tar för givet och glömmer vårda kan lätt dö.
Jag har ngn i min närhet som just nu inte ser himlen för alla grå moln. Jag tänker och ber att molnen snart försvinner och att himlen visar en stor sol igen. 
Läste om tips på hur man vet att man träffat den rätta. Jag vet en sak. Kan man efter 22 år fortfarande älska synen av den man är tillsammans med. Älska att höra rösten. 
Njuta av närheten och värmen. Ja då är man hyffsat säker 💖💞💞. På att han är den rätta för mig.