Att lära sig.

Man brukar säga att det är svårt att lära en gammal hund sitta.
Ibland känner jag så. Vissa saker sitter så hårt i mig att jag handlar automatiskt. Men min BV har gett mig ngr ord jag övar att använda nu. 
*Lägg det där det hör hemma*
Betyder att saker som hamnar hos mig skall jag innan jag agerar tänka som så. Hör det verkligen hemma hos mig? Jag vet att hon försökte lära mig tänka så när min pappa var sjuk. Men jag kände aldrig mig tyngd av att finnas för honom. Det var bara en av alla saker som livet innebar för mig just då.
Nu är jag arbetssökande och borde ha all tid i världen över för nästa förälder som är sjuk. Men just nu känns min ork slut. Tror det är för att jag har tid att känna efter. Allt går inte i 190 som det brukar. O jag kan fundera och prioritera.
Så nu använder jag mantran hon lärt mig ofta för att få den att sitta.
Lägg det där det hör hemma. Lätt som en plätt 🙈. Borde vara. Kommer att vara.

För övrigt rullar livet på som vanligt. Varit i kyrkan idag och sjungit med kören jag är med i. Så häftigt.Det kunde jag inte tro. Jag sjunga i kör. Men det är så roligt och körledare är verkligen en topp 5a.

Försöker tänka hur jag varje dag bäst skall använda mina 24 timmar. Ibland lyckas jag bra o ibland inte. Livet händer så är det 💕💕.