Paus

Tror jag insett att jag just nu är i en fas där jag har möjlighet att vila. Sov 2 timmar igår på dan o lika mkt idag. Verkar trött 🤣🤣.
Jag vet att mkt har med inställningen att göra. Hade jag funderat nu i juli om jag var trött hade jag säkert sovit varje dag. Men då tänkte jag inte. Prioriterade mamma  och sjukhusbesök.
Nu behöver jag inte fundera eller prioritera. Kan lägga mig o somnar jag är det ngt jag behöver.

Googlade igår på ordet *offerkofta* . Hör det ibland och det dök upp nu för min omgivning undrar hur jag mår i allt detta. Men ärligt- jag mår förbannnat bra. Absolut ingen situation jag önskar ngn annan. Att hela juli tillbringa på sjukhuset för att avsluta med att i augusti bli arbetslös.
Men jag mår bra. Är praktiskt lagd så allt jag behöver göra är gjort. Anmält mig dit jag behöver. Lagt in mitt cv där jag tror det kan göra nytta.

Tänker på hur livet skulle kunna vara. 
Jag skulle kunna sätta på mig *offerkoftan*. 
Men till vilken nytta? Min mamma lär inte bli friskare. Jag lär inte få nytt jobb fortare. 
Jag lär inte ha en rolig tid överhuvudtaget om jag skall gå runt o tycka synd om mig själv.

Näe bara att tänka positivt. Allt blir till det jag gör det.
Gör jag detta till en ny resa och utmaning så blir det så. Jag har ju så mkt i min positiva våg. 
Jag har A- kassa. Jag har boende. Jag har min man och min familj.
Min mamma lever. Det är helt otroligt men hon lever. Skall jag då deppa ihop för att hon inte är 100%, frisk? Skulle hon bli det då? Tror inte det.

Så jag gör det jag är bäst på. Trampar på ordet *offerkofta* tills det blir aska och blåser bort. Boostar mig med allt underbart livet erbjuder om jag tar till vara på det, livet alltså.

Har en del tankar om livet. Men först skall jag bara umgås med en vän som fått lida mkt. Det är min träning. Nu skall vi umgås och skapa starka band till varandra. Ett beroende som inget kan bryta. Inte ens ett nytt jobb 🤣🤣.

Humor och glädje gör livet underbart. Och jag tänker njuta nu ❤❤❤❤❤❤❤.