Arbetsmoralen o struktur

Hur får man den? Vad gör att vi är olika?
Hur blir man strukturerad? Vad gör att man blir olika?
Har ålder,uppfostran,stjärntecken ngn del eller ärver man?
Kan man själv påverka?
En del har tomt på skrivbordet vid hemgång. En del fullt. En del jobbar med struktur en del synligt utan.
Är det samma sak privat? Eller är man/Kan man vara helt olika?
Jag skulle vilja kunna påverka mitt sätt.  Säkert för gammal nu. Det sitter säkert fastbrånt i mig.
Jag skulle vilja;
- stänga min arbetsmoral från maj till sept.
- strunta i saker som.måste göras under samma period.
- ha klippkort till Mallorca och cykla/vandra
- sitta på min altan hemma och skriva
- vara med barnbarnen och bada (vill givetvis ha varma somrar)
- aldrig vara trött/sjuk

Så vill jag ha det. Äsch bara inse att livet är annorlunda. Duscha o åka till jobbet 5 dagar i v oavsett månader.
Men jag skulle vilja.....förmodligen om det blev så skulle jag sakna jobba under sommaren.
Samma sak som att den som har rakt hår alltid vill ha lockigt. Man tror man vill ha det man inte har.

Jag plus 50 sitter ändå rätt nöjd. Har en period av trötthet. Kan bero på mkt. Men är inget o hänga läpp för. Finns värre saker i livet
Och vem mår alltid bra? Viktigaste är att man tar hand om sig och det man har. Och värdesätter det.
Rätt som det är finns man inte längre. Bättre och leva nu och ta varje tillfälle som ges att göra det man vill.
Och visa de man älskar att dom är bäst 💖💞💗.