Värderingar och val

Våra värderingar och val ändras efter erfarenhet ålder och val.

När vi är unga betyder andras åsikter mkt. Det är ofta viktigt att vara en i gänget. Ha vänner och väljer sånt som är skoj och ger spänning i livet.

När vi blir äldre är det andra saker vi värderar och väljer.

Vi kan vara i samma ålder och bo i samma stad men ändå ha så olika värderingar på vad som är viktigt. Vår historia betyder så mkt för vår framtid.

Jag sitter bra nöjd med mitt liv. Men skulle ngn kliva in i mina skor skulle den förmodligen inte vara lika nöjd. Det är det som är bra. Vi är alla så olika och våra förväntningar på livet så olika.
Så allt är bra för den som är nöjd. Och jag tror att fler skulle vara nöjda om dom tog sig tid att vårda sig själv och ha egentid. Jag har valt att ha lite lediga dagar och det är som balsam. Jag njuter.

Finns mkt jag är lycklig över. Noterar ngr saker här;
- sover gott om natten
- vaknar alltid glad
- älskar att umgås med min man
- älskar att jag alltid ser positivt på allt.
- finns inga problem bara häftiga utmaningar att lösa.
- älskar att ha möjligheten att få umgås med min dotter och mina barnbarn.

Finns otroligt mkt mer men det tar vi en annan dag.

Just nu är hösten på väg. Jag är en sommar människa men i år ska jag välja att gilla hösten.

Har lite planer när det blir mer tid inne än ute snart. Köpt mkt böcker jag ska läsa. 
Fått möjlighet att gå lite utbildning på nätet.
Funderar på en skrivkurs i sthlm.

Som ni ser finns lite o längta efter.

Sen är det ju inte fel om det dyker upp en resa till värmen. Det tackar jag aldrig nej till.