Vardag - om jag dog

Varje dag är en vanlig dag. Varje vardag en vardag. Varje helg en helg.

Slentrian är lätt att hamna i när det gäller livet.
Man vaknar. Äter-jobbar-äter-sover...
Många jobb är mer än 40 timmar. Visst är det sjukt. Många är arbetslösa och vi som jobbar arbetar ofta mer än heltid. Vi går på högvarv och hjulet snurrar bara på.

Stopp!
Tänk om vi kunde införa ett stopp
Tänk om vi varje dygn behövde planera för dagen-innan vi åkte annars kunde vi inte låsa upp dörren. Och vi den är ett måste att planera antal arbetstimmar.
När kvällen kom måste vi stämma av vår plan och följde vi inte det vi planerade behövde vi skriva en förklaring. Innan detta är gjort får man inte tillgång till sin säng. Och då verkligen fundera. Hur kunde min dag bli längre än planerat på jobbet. Hur skall min plan vara för att jag skall prioriteta mitt privatliv högre?
Hm kan det vara ngt?

Jag är +50 och har äntligen hittat min balans i jobb/privatliv 💖. Så jag vet hur hjulet lätt snurrar på.

Jag skall börja med en veckoplan. 
Vecka 1 är det en plan. Vecka 2 avstämning samt ny plan för nästa v. 
Och detta kommer jag göra varje fredag innan jag åker till jobbet. På så sätt blir helgen i fokus för min plan.
Lägger upp den här på fredag för att få lite press på mig 👍.

Jag gillar mitt liv men inser ofta att jag bara har ett liv. Jag har bara 1 kropp och 1 själ. Jag vill somna in och verkligen inte ångra ngt. 

Brukar varje år göra min om jag dog i morgon lista!

oktober 2014 kl 06:25 skrev jag; 
Hemsk tanke men läste att det är bra att verkligen fundera.... Om jag dog idag skulle jag ; - ångra att jag inte träffade min dotter mer - ångra att jag inte tränat mer - ångra att jag inte var ledig mer - ångra att jag inte var vaken när min man gick i morse - ångra att jag jobbar så mkt att allt ovan uppstår. -ångra att jag inte köpt månadskortet tidigare på SJ det ger mig mer tid. Som sagt var, tänkvärt 💋💋. ...................................................................... 
2016 skrev jag;
Om jag dog ikväll skulle jag inte ångra utan vara nöjd med; - att jag träffar min dotter - att jag är vaken och säger hejdå när min man åker till jobbet. - att jag jobbar i Märsta - att jag varit ledig flera fredagar - att jag tränar - att jag umgås med mina barnbarn - att jag gjort allt jag kunde för att pappa skulle ha det bra och somna i lugn o ro. Så skönt att säga att dog jag idag skulle jag dö utan att ångra massa saker.

20171005
Dog jag imorgon skulle jag;
- ångra att jag inte gått en skrivkurs
- ångra att jag inte träffat min mamma oftare
- ångrat att jag inte cyklat i år
Vara glad för att;
- jag prioriterat familjen
-ägnat tid åt att vara Gudmor
- tränat
- faktiskt respekterat att jag är sjuk och vilat
- rest
- jobbat mindre
- läst mer än vanligt

Listan är lång och det jag ser är att jag inte har saker jag har dåligt samvete för längre. Utan väljer aktivt mina val som jag i livet gör.

 Tänk efter. 
Vart i livet är just DU nu. 
Om DU skulle skriva din lista skulle du då ha en ångra eller vara nöjd lista?
Eller lite av båda?