Stanna tiden nu

Finns så mkt som samlats på hög. Så mkt som borde göras. Men borde och orkar hänger inte alltid ihop.

Höst och regn inte min grej. Det enda mysiga är att få börja tända ljus inne.
Idag fredag. Vill säga -stopp till att helgen kommer. Har för mkt som behöver vara fixat innan helgen så jag pausar denna fredag och gör den extra lång.

Igår var jag irriterad. På hur sjukvården fungerar. Finns många bra men det räcker med så lite för att man skall tappa tron på vården. Även där skyller man på andra, läkare som *borde*. Nu löste sig sakerna men varför måste det alltid komma grus i maskineriet från alla håll samtidigt?

Jag vet att vi människor testas dagligen med olika saker som händer. Jag vet att tar man sig igenom det man testas för blir man starkare.
Men jag undrar - vad är meningen med allt? För jag får inte tappa tron på att allt har en mening.

Nu kickar vi igång en betydelsefull fredag. Alla dagar betyder något. Men just idag betyder idag mest 💖💖.

Du som är lite trött. Känner dig lite off. Är lite orolig. Bit ihop och tänk på allt härligt du har i ditt liv. För inget blir bättre av att deppa. Man blir bara sjukt loj. 
Men att tänka positivt. Se sig i spegeln och le. Sätta på musiken man älskar. Äta frukost och verkligen se fram emot just idag. Det ger energi.

Glöm aldrig. Ingen kan vara lika bra på att vara just Du. Och just du idag är bäst.

Trevlig helg på er. Jag lovar att trycka upp pausknappen så att helgen så småningom dyker upp.