Kommunikation

Lyssnar på en bok. Handlar om en familj. Där tolkningar och osagda saker gör saker så tråkiga.


Mina tankar väcks och flyger iväg. Varför har vi så svårt att säga det vi vill och tycker? Boken handlar även om en annan familj där frun i äktenskapet vill mer. Hon ligger o tänker-varför kan han inte ge mig en kram. Förstår tanken men...hur skall han veta vad hon vill? Och han kanske tänker sanna sak. Varför vill hon inte krama mig?

Hade kommunikationen varit tydlig hade det blivit en kram och bättre nattsömn.

I allt vi gör betyder kommunikation så otroligt mkt. Om jag saknar bekräftelse på mitt jobb. Säger jag det får jag feedback. Säger jag det inte nöts min hjärna sönder av ältandet. 

Ibland kan livet rullar på och allt känns bra. Tror man. Helt plötsligt står hen i köket och säger -jag vill skiljas. Eller jag säger upp mig.  Eller jag vill flytta.
Har ingen kommunikation skett under hens funderingar innan beslut blir givetvis mottagaren otroligt förvånade.  Men jag trodde vi hade det bra. Trodde du trivdes med jobbet. Trodde du trivdes där vi bor.

Tänk vad otroligt bättre för alla om man lite tidigare kommunicerade vad man vill och funderar på.

Jag är absolut inte perfekt i frågan men väcks av hur lätt man själv kan vara på en plats i sina funderingar och ngn annan någon annanstans 

Att ha semester. Att göra absolut inget  som man måste utan bara det man vill. Att solen lyser.  Fåglar kvittrar. Det är skönt och ger tankarna tid att flyga iväg. 

Mysigt att titta på folk. Se hur vi alla värderar solen på olika sätt. Ngr badar fast vattnet är kallt. Ngr sitter i skuggan och läser. 
Ngr ligger plant o pressar med tröjan för huvudet.osv.

Perfekt semester. Finns det? Eller blir den alltid till det man gör den till? Det tror jag.

Nu nalkas en lång skön sommar. Jag skall se till och njuta mer än vanligt. Se till att ta all ledig tid jag kan och ägna åt sånt jag vill.

Så du. Tänk efter före sommaren helt plötsligt är slut. Vad vill du med den? Gör en plan.  Och se till att den blir vad du vill att den ska bli. BRA!!