Mitt liv - mitt val - mitt beslut

Mitt hjärta blöder. Mina tårar rinner. Mitt huvud känner en förundran. Fast mitt förnuft förstår.


Så är det med många saker i livet. Hade man bara ett förnuft och inget hjärta skulle allt vara så lätt.

Tänker på hur ojämnt Gud har fördelat glädje och sorg. Lycka och smärta.

Läser om en pappa som inte fått träffa sina barn på 7 år. För 5 år sedan fick dom lämna sin mor och bli placerade i fosterhem. Finns en bakgrund jag inte känner till. Men ändå känner jag smärtan han har och sorgen.

Jag vet att får man träffa ngn ofta får man lätt ett behov. Får man se ngn sällan överlever man.

Lätt att tänka mitt val-mitt beslut-mitt liv. Men ibland har man inte all makt själv. Ngn annan sitter med trumf.
Jag kan vara sjuk. Inte kunna ta hand om mig. Ha beroenden som gör att andra tar beslut åt mig.

Jag är glad att jag har många som ger mitt liv glädje. Sen har jag precis som alla personer som skulle kunna reta gallfeber på mig ibland . Och har vi inte alla såna😍. Som tur är finns dom inte som ngn man har behov av. Bara ngn man kan ha synpunkter om. Tänk om allt skulle vara perfekt då fick man säkert långtråkigt🙈🙊.

Idag en så bra dag. Älskar solen. Hann mkt fix ute o i vårt gästrum. 

Nu lite tid för o planera veckan. Både jobb o privat 😍.