Förväntningar. Barn. Sommarlov.

Tänk att få vara barn igen. Tänk om man kunde berätta hur bra dom har det. Tänk om dom verkligen kunde lära sig att njuta av det dom har. Oavsett om det är mkt eller lite.


Många barn har föräldrar som måste jobba. Hemskt. Borde vara ett krav att man fick 8 v ledigt som sina barn.
Jag brukar säga att det finns ngr fördelar med skillsmässa. Om den är lycklig och föräldrarna kan komma ihåg att barnen är viktigast. Inte att hata/göra illa sitt ex. Då kan det var ok. För då får ofta barnet en längre ledighet. 
Mina barnbarn har lyxen att vara lediga betydligt mer än 3v. Och vi är många som vill umgås med dom och njuta av ledigheten och barnen.

En del barn får gå på fritids o dagis hela sommaren.
En del drömmer om att åka bort men blir hemma.

Jag vet hur det är när skolan börjar. Alla berättar allt skoj som hänt. Ngn ljuger om sin sommar och ngn är bara tyst.
Tänk att vi redan som barn sätter en ribba. Varför är det inte lika skönt att bara vara hemma o mysa som att segla.
Varför är det inte ok att inte vara ledig. Det finns ju en orsak. Ens förälder kanske precis bytt jobb. Det är inget att skämmas för. Lär barnen att allt som sker är bra. Allt har en mening. Tänk dom som inte får vara lediga. Dom har ju förmånen att leka med sina kompisar hela sommaren. Det e inte dumt.

Vi vuxna har ännu större förväntningar och det är ju inte konstigt. Vi har satt ribban redan som barn.

Vi vill ha;
- sol
- hinna träffa släkt o vänner
- åka till stugan/ut me husvagn-utomlands
-rensa hemma
- bygga om o renovera
- läsa massa böcker
- jobba ikapp lite
- få fart på kärleken som svalnat lite

Osv. Konstigt att vi blir besvikna 😂😂bara första punkten kan ju driva oss till skillsmässa om den inte blir som vi vill. Sol😥.

Nä Stopp! Andas och tänk. Vad vill du med sommaren. Inte vad du borde vilja utan vad vill du? Och gör det. Du kan säkert inte smita från allt men ngn dag. Låt den bara bli din.

Jag har ngr förväntningar på min ledighet o den ena kan ja ta med överallt. Att få gå så mkt som möjligt. Att se saker o njuta av min bok i örat. 
Sen givetvis Att umgås med kärleken o barn/barnbarn mm. Det är livet.

Fast vi har ju bokat en resa till Kreta. Igen. Så lite förväntningar har jag på att få sol. Känner mig riktigt bortskämd.

Sommar - ge oss alla det vi vill ha ❤❤.