Privat

Ibland tänker jag lägga ner min blogg och starta en ny. Helt nytt namn och bara skriva av mig allt jag behöver.

Idag får jag skilja på blogg ämnen och privata behov. Det är synd för ibland är huvudet så fullt av saker som måste ut. 
Som idag när det ösregnade. Då får jag huvudvärk och det trycker. 
Så är det även när det är för mkt i huvudet av andra saker andra dagar.

Ibland finns känslan av att det är en vägg av stål framför mig. Runt omkring hörs skratt och bakom väggen är sol. 
Förr kunde jag lätt vika undan känslan av att inte orka flytta på väggen o puts var den väck.
Nu är det svårt. Det känns som stål inbäddad i cement. Vad jag än gör. Hur jag än gör så är väggen kvar.

Så det får bli med tankens kraft som jag idag får avgöra saken. 
Tankens kraft är här och nu. Det jag inte kan påverka låter jag bara vara. Så jag kollar på väggen. Ler lite och bestämmer mig för att den idag inte är värd att rivas. Jag tar en annan väg. Finns massor att välja på.
 Måndag får visa vilken väg som är bäst.

Helgen blir lite att njuta det sista av semestern. Och i morgon är en tung dag. Men den kommer att passera den med. Och jag bestämmer med vilket sinne och humör jag har och möter dagen med. Ni vet. Jag bestämmer hur jag väljer att må. Så är det.