Tankar

Precis blivit vän med en fd arbetskollega på FB.

Tittar på hennes sida och kommer igåg hennes förlust. Hennes man arbetade jag med i många år och han var min vän. Somnat in alldeles för tidigt. Då känner jag att min sorg och hennes är så otroligt olika. Min är en sorg blandad av tillfredsställelse. För att min far var sjuk länge och fick äntligen frid. För att han fick vara min far så länge och så nära mig. Därav min sorg så blandad. Sorg-saknad-ilska-orättvist....men det är mina känslor. För hans skull är jag glad att han slapp lida mer.
Men för min fd arbetskamrat är känslorna säkert värre. Saknaden av en livskamrat sliter ens hjärta i tusen bitar. Man förstår aldrig varför det blir så. Saknaden kanske blir mjukare om man orkar komma ihåg alla de fina stunder. Det är dom man får vårda.
Idag skänker jag dig en varm tanke och hoppas du känner hans närvaro lika mkt som jag känner min fars. Förmodligen sitter dom nu i himlen och pratar gamla minnen och vakar över sina nära och kära.

Stötvis väller saknaden över mig. Min Bv har bekräftat att vi alla sörjer olika. Mitt sätt är bra för mig. Jag vrider på min tårkanal. Rensar. Stänger och går vidare.

Haft en riktigt bra pch produktiv dag idag. Jag lever och älskar livet.

DU tänk på allt som är bra. Stäng dörren till det dåliga och lås. Släng nyckeln.