Dag 2 av 10

Ja just ja. Det är så här det känns att andas genom näsan. En vana tar 30 dar att få fäste. 

Tur att jag hann,vad det redan verkar som, få rätt dos medicin😊😊.
Att fylla näsa med luft. Att dra djupa andetag utan att hosta. Tänk va lite det är som gör mig lycklig just nu.

Är detta verklihen sant?
🤗🤗🤗🤗.

Läste igår två långa artiklar om vad man skall säga och inte säga till barn. Helt otroligt att det viktigadte jobbet man får i livet,att bli förälder, inte ännu har en utbildning eller manual till det.
Det är så känslosamt att få barn. Det första barnet man får, så otroligt skrämmande, utan facit på vad som är rätt och fel.

Tänk dig själv. Köp en bil. Du har aldrig kört förut. Bara sett bilar åka. Kliver in. Ser ett hål, stoppar i nyckeln. 😂😂😂😂. Jag dör när jag blundar och tänker på den första bilfärden som skulle vara utan instruktionerna, övningar och manualer. Skulle inte gå. . 

Men att få barn. Där står man ensam i världen med den minsta varelsen man sett i sin famn. Och tänker 'nu då? 
Och ingen svarar. Alla säger istället saker som -Grattis. Gud va söt. Det här klarar ni galant. Lycka till. 😂😂😂.

Men ni barn. När ni kommer in i våra liv skriver vi vår egen manual. Vi försöker så gott vi kan. Slutprovet kommer inte förrän efter många år när ni är vuxna och vi ser om vi lyckats. Lyckan borde vara. Lyckliga barn. Som vill ha oss föräldrar kvar i sina liv även eftet ni flyttat hemifrån.

Finns så mkt mer som ger oss kvitto på hur er uppväxt lyckats forma er men allt beror inte på hur vi lyckats fostra och forma och ösa kärlek. Utan arv. Miljö. Sånt påverkar mer än man kan förstå. 

Nu känner jag - orkar le -orkar fundera och har energi. Idag ger jag mig själv motivation till att göra denna dag bra och till min dag.