Välja

Många val man gör är inte aktiva. Går av bara farten. Låsa dörren eller lämna den olåst.

Svara i telefon eller inte.
Läsa en hel text eller inte.
Ha kjol eller byxor. Mkt är en vana. Eller beroende på ork . 

Att välja släkt eller inte det är ett aktivt val. Ser o hör ofta hur man har synpunkter på kusiner-syskon eller föräldrar. Hade det varit ens vänner hade man slutat umgåtts men släkten verkar vara ett måste ibland.
Jag tror många väljer aktivt också där. Till o med gör man ibland ett aktivt val att inte umgås med sina föräldrar. Och det är ju faktiskt inte jag som valt mina föräldrar/kusiner eller syskon. Så det valet är ju helt ok.

Läste om en mamma som valde bort sina barn för att dom o hennes nya sambo inte fungerade. Dom fick ist bo heltid hos sin pappa.

Där undrar jag hur kan en person som kommer in sent i ens liv. Inga blodsband. Bli viktigare än en del av ens egen kropp?

Näe jag och det är jag skulle aldrig välja bort min dotter. Henne har jag ju valt att sätta till livet. Om jag hade träffat ngn som inte klickade med min dotter hade det inte blivit ngt. Så känner jag.

Att välja bort det som drar dålig energi ur en är bra. För det lär vara åt båda håll.

Livet är så kort så vi borde lära oss att alltid ta aktiva val och stå för dom. 

Jag har tagit ett aktivt val att inte älta sånt jag inte kan påverka och det går riktigt bra.

Jag sitter nöjd. Har världens bästa dotter. Underbara barnbarn och en man som i mina ögon är det bästa för mig och min familj.

Jag har fått ny medicin. Och med den gör jag ett aktivt val. Jag väljer att vara trött för att ge det 6 veckor för att nästa v utvärdera. Men Jesus vad jag är trött. Sover alltid på dagen 1 gång vilket jag aldrig brukar göra.  Men jag hoppas att nästa v visar om den är för högt eller lågt inställd eller helt fel för mig 🤔.

Jag vill aktivt välja att må bra och att behandla de jag har i min närhet bra. Det kan väl inte vara svårare än så🤔?