Tomrum

Läste en text om religion o inte. Handlade om hur vi var förr o nu.

Texten beskrev tomheten i våra hjärtan nu.
Allt elände som finns. Unga människor som är deprimerade. Kraven som finns på ytlig snygghet.

Visst är det hemskt om det är så. Att vi tappat oss själva för kraven på att vår yta skall vara perfekt🤔.

Jag lägger tid 1gång i månaden på att fixa mina naglar. Mkt för att det håller så bra. Förr var det söndagsfix hemma o flagning redan på torsdagen. Är det ett krav från mig på ytligt fix🤔. Kanske det. Men den tiden är min o aldrig är ngt viktigare just då.

Att hjärtat är tomt kan så vara. Finns så mkt stress så egen tid och njutning ofta hamnar sist på listan.

Jag skulle vilja att man redan i skolan la in en lektion som hette kommunikation. Och verkligen lärde alla vad viktigt det är. Kommunikation med sig själv först och främst. Lyssna på din kropp och dina tankar.
Sedan kommunikation med andra. Och att tydlighet är viktigast. Ingen kan gissa vad ngn annan vill eller känner.

Jag skulle älska att hålla en sån lektion.

Tänk vad livet skulle se annorlunda ut om barnen direkt kunde berätta om mobbning. Hjärtesorgen och annat. Istället för att redan som liten lära sig att hålla masken utåt.

Jag tror att jag i mitt nästa liv skulle välja en annan yrkesroll. Tror jag skulle starta en skola med mkt annorlunda innehåll än idag. 
Ett ämne skulle vara -gilla sig själv /ödmjukhet.
Ett annat / kommunikation. Ett sista /alla duger.

Näe nu vardag och 2 dagar jobb sen ledigt är planen.

Du-tänk på vad bra just DU är !