Inte roligt

Det har varit en tuff tid med Tuss som sjuk. Jag har också varit jätteförkyld men kommer knappt ihåg idag hur jag mådde förra v. Gick till läkaren i måndags för jag var inte pigg.
Jag älskar alla olika människor. Jag har ingen syn på vilket land min doktor kommer ifrån men när Hen inte kan svenska så vi kan kommunicera är det inte bra.
Får tid-Hen lyssnar jättenoga på min andning. Men inget mer.
Säger att jag inte är på bättringsvägen och att jag troligen har luftrörskatarr men inte lunginflammation.
Behöver ingen medicin. Drick mkt och vila.
Snart frisk. Fast hen nyss sa inte på bättringsvägen??
Kom tillb på onsdag om du inte är bra.
Blir bara sämre. Fick tid idag. Hade bihåleinflammation. Och lite annat. Fick 3 olika mediciner. Hade jag fått det i måndags hade jag varit frisk idag.
Det som gör mig mest less är bristen på träning 🤔.
Kom hem. Tog alla mediciner. Sov 1 timme. Vaknade som en ny människa.

Så med det vill jag säga att kommunikation är viktig både på jobb, i relationer och hos läkaren.

10 dagar till semestern. 10 dagar med pencillin.